Wanneer is het tijd voor een nieuwe website?
Is de website van je organisatie verouderd en aan vernieuwing toe? Is je website niet optimaal voor mobiele apparaten?
Lees hieronder onze 5 tips voor je (nieuwe) website!
1. De laatste update werd gedaan toen de website gemaakt werd
Een website die nooit een update krijgt, zal nooit goede resultaten in zoekmachines als ‘Google’ verkrijgen.
Gebruik je een CMS als Joomla of Wordpress dan zal je ongetwijfeld veel modules en plug-ins geïnstalleerd hebben. Al deze extenties vereisen altijd up-to-date te blijven. Dit versnelt je website en geeft hackers minder kans.
Onderhoud is dus van essentieel belang!
2. Je website is mobiel niet goed zichtbaar
Meer dan 50% van je bezoekers raadplegen je website via smartphone of tablet. Is je website niet goed zichtbaar op mobiele apparaten dan is het NU de tijd om hier iets aan te doen want als je bezoekers een slechte gebruikerservaring hebben, dan heb ‘jij’ een probleem: hét moment dus voor een responsive website.
3. Je website laadt ontzettend traag
Een trage website is een ergernis voor bezoekers. Wanneer ze langer dan 3 seconden moeten wachten vooraleer de pagina opent, heb je de kans dat ze je website verlaten. Ook Google houdt van snelle pagina’s en dit zal zich ook vertalen in de zoekmachineresultaten: snelle sites scoren beter in de ranking.
4. Je vindt linken naar social media op je website niet nodig
We horen regelmatig van klanten die niet bekend zijn met social media dat dit niet nodig is. Maar we kunnen je vertellen: hierin vergis je je! Door gebruik te maken van social media verbreedt je de markt, en dus ook je omzet. Het kost echt geen uren om hier op in te zetten.

5. Je website verbleekt bij het zien naar de concurrentie
Als je je eigen website kritisch bekijkt en deze vergelijkt met die van concurrenten, en dan vindt dat die laatste er veel beter uitzien, dan denken je potentiële klanten dit waarschijnlijk ook: maak je ‘webzaakjes’ dus op orde en spring eruit!
